Thursday, March 6, 2008

Mengundi

Malaysia nak buat pilihan raya umum ke-12 sabtu ni, 8hb. Mac, 2 hari je lagi. Skang ni jalan² kat Malaysia penuh dgn poster, bendera, billboard pun ade. Tiap² mlm sane sini ade ceramah, panas jadiknya walaupun skang ni asik hujan je.


ni pun kira mengundi gak hehehe

Bila org tanya, ko mengundi tak? Aku jawab, ya. Tapi bila org tanya, ko undi mane? Hmm...ntah la. Undi adalah rahsia kan? Sbnrnya, dah muak dan jelak dgn keadaan kerajaan skang. Mmg membawa kemajuan, mmg membawa pembangunan, mmg membawa pemodenan, mmg membawa Malaysia ke mata dunia dan skang dah sampai angkasa lepas pun. Tapi perkataan² spt kroni, rasuah, alibaba, bermuka², fitnah, bodek dan mcm² lagi yg jelek masih tak lekang.

Golongan yg seblah sana pun tak kurang hebatnya. Membuka pekung org lain, memburukkan org lain, panggil org mcm², kluarkan statement tu, statement ni…sudahnya dua² bertekak, bergaduh, bertikam lidah. Aku sbg org awam yg innocent ni (innocent ke?) jadik pening dan keliru tak tahu sape yg betul sape yg salah.

Jelak dgn yg ini, keliru dgn yg itu. Mmg mahukan perubahan, tapi mampu ke yg di sana mengarah yg di sini? Ntah la...

Korang mengundi ke? Ade member aku tu, bila aku tanya, dia jawab “Mengundi apa ke benda, register pun tak lagi hahaha...”

1 comment:

Anonymous said...

elelel aku wonder siapalaaa "member ko" yang “Mengundi apa ke benda, register pun tak lagi hahaha...” tu hahahahhaha

sf