Saturday, January 19, 2008

Just try luck

Ptg tadi aku pegi Youth Fest kat PWTC. Bila pegi situ, terasa tua plak…sbb yg dtg mostly teenagers belasan tahun or maybe awal 20-an huhuhu. Aku tatau apa sebenarnya motif Youth Fest ni sbb mcm2 jenis booth ada, booth Astro, TM, Tune Money, Gua.com.my, Star FM (radio bahasa mandarin), Cineleisure, Khidmat Negara. Pertandingan break dance pun ada. Maybe nak tunjukkan gaya hidup remaja masa kini kot…

Actually aku pegi sane sbb nak check out booth kareer.com.my and jobstreet. Kalau sebut mcm tu, mesti korang dah tau apa intention aku kan? Hahaha…apa lagik, nak try carik keja lain la. Dgrnya ada walk in interview tapi mase aku dtg tu, takde interview la. So aku just register my details to be in their database. Just try my luck, mane tau, ade rezeki kat sini.

Mase aku tgh dok dgr explanation kat booth kareer.com.my, tetiba ada org cuit aku. Hah! Member lama rupanya! Aku rase dah lame gile tak jumpa dia…nasib baik dia still kenal aku. Tapi sbnrnya mmg ramai member2 lame kalau jumpa aku, diorg kata aku tak byk berubah, that’s why senang cam. Ye ke? Aku tak membesar ke? Hahahah. Anyway, rupanya member aku ni dah keja kat PWTC, jadik tukang masak. Wahhh....mcm menarik plak. Mase tu pun dia tgh pakai uniform tukang masak, cuma takde topi chef yg tinggi tu je hehehe. Nampak dia dah makin berisi dan melebar pulak (who doesn’t?? except me! :P) rase nak gigit2 je hahaha. Tapi jumpa dia kejap je, sbb tujuan dtg situ sbb nak pegi booth kareer.com.my dan lagipun shift dia blum habis.

So tgk la cemane, hopefully this is a step towards new possibilities…

1 comment:

Anonymous said...

You Go, Man!!

Goodluck.. goodluck.. goodluck.. ;)

~Aina