Monday, December 17, 2007

Rezeki masing²

Semalam aku dapat tau sorg member aku ni nak berenti keja. Terkejut gak aku sbb selama ni nampak macam dia enjoy dgn keja yg dia buat. Tup-tup, dia nak berenti plak.

“By the way, aku ade bagitau tak, last day aku 13hb?” “Hah? Nak berenti ke? Tak bagitau pun. Bila antar surat? Notis baper bulan?” “13hb haritu laa…notis sebulan je” “Apsal berenti? Keja kat situ tak best ke?” “Hmm…tak best aaa” (sambil buat muka). “Apa yg tak bestnya? Tak dpt bonus ke? Dah bape lama keja situ? Dah 2 tahun kan?” (banyak plak soalan aku) “bila berenti bulan 1 ni, setahun sebulan la” “apsal berenti?” “ntah aaa…macam-macam. Bonus kadang² takde, skang ni plak manager takde, sume berebut² nak jadik manager. Siap antar surat kat bos, nak jadik manager" "politik tu..." "haah, politik. tak best aaa" "ala, mane² pun ada politik. kompeni kitorg lagik banyak politik, dr org atas sampai la org bawah² pun ada politik" "Ye ke? ish ish...pastu, management pun soh kita pegi seminar, tapi bayar sendiri…mahal tu, sampai RM700” “laa ye ke? Teruknya…ramai² tak komplen ke?” “huh, dah komplen dah…tapi management buat dek jer…tu yg kitorg berenti tu. Ada 5 org sekali berenti” “hoh? 5 org sekali? Ni kiranya buat rusuhan la ni?” “hahaha….pandai la ko…”

Hmm…sorg lagik berenti keja. Aku rase keja dia tak la susah mana pun (sukati aku je cakap keja org tak susah hahaha), tapi dia pun berenti gak. Dia ni lagik la, blum dpt result interview keja yg baru, dah resign keja lama. Ntah la, terpulang la, rezeki masing²…

No comments: