Sunday, September 3, 2006

India Trip!

Mak aih, lamenya aku tak update! isk...skang dah masuk bulan sept dah...ape taknya, bz kat ofis lagipun kena setelkan sume keja before pegi holiday...India! ;)

Aku pegi India on 16th Aug, hari Rabu. Since hari Isnin lagik dah tak sabar² sebenarnye...hari Isnin tu pegi travel agent for the last time, ambik pasport with visa dan final itinerary from Ranjini and konfemkan sume benda. Payment pon sume dah setel. On 16th itself, sempat lagik keja ni! half day je la tapi. so after lunch, akupon balik and around 5.30 pm, aku dah sampai kat KL Sentral. tunggu Halim, Ajak dan kawan Ajak, Asri namanya, sempat la aku tukar duit Indian Rupee RM900, sampai habih INR kat forex tu :P kitorg ambik ERL kol 6.15 pm dan sampai kat KLIA kol 6.45 pm. sampai² je terus check-in, ni pon dah kira lambat ni sbb sepatutnya kena check-in 3 jam sebelum i.e. 5.10 pm huhuhu. Flight kitorg Air India AI 619 2010 share code with MAS. mase nak boarding tu...punye la ramai org² yg nak 'balik kampung'! shucks...kitorg je ke yg bukan 'org tempatan' ni? oh...ade gak few mat salleh and chinese. malays pon ade rasenye beberapa ketul.

Flight malam tu agak penuh dgn org² tu. Steward and stewardess pon ade yg dtg dr negara tu such as Abishek (bukan Abishek Bachchan) dan Furqan. Dasat kan nama dia? mcm Quran huhuhu.

Flight berlepas lewat sket je, maybe ard 10 mins. Huhuhu bye bye Malaysia! Off we go! 5 jam lebih flight dan sempat la aku layan in-flight entertainment, movie The Sentinel yg ade Eva Longorio tu dan 2 eps of Everybody Loves Raymond. Our dinner plak is Indian menu dan aku dah terpk, mcm ni ke menu yg aku akan makan tetiap hari nanti kat sane...

At last, kitorg landed at Mumbai airport. ade name lain, tapi tak reti den nak nyebutnye eh...mase tu around 10.30 pm Indian Time. Kitorg yg last sekali keluar drpd flight tu. Airport Mumbai kinda seasoned, airport lama agaknye. Lepas collect luggage, kitorg terus pegi kat kaunter teksi (as advised by mafus) and ambik chartered teksi to Taj Lands Ends Hotel at West Bandra. Org kaunter tu soh ambik teksi kat luar. kitorg pon keluar, tapi tatau nak ambik teksi tu katne...arghh...ni yg susah pegi foreign country ni. ade org yg tegur (agaknye dia pon tau kitorg ni tourists, cewah...pelancong siot! hahaha) dia pon bwk kitorg kat tempat nak ambik teksi. mak aih! teksinya klasik gillerrrr!! kereta Fiat yg lama ala² VW tu...letak brg kat bonet, siap kena ikat lagik! erksss....

Sepjg jalan ke hotel, kitorg dpt la tgk Mumbai. Jalan² kat airport besar, bile dah masuk ke kawasan pekan, jalan pon dah makin kecik. tak rata plak tu, lobang sane sini. lampu jalan pon takde. dan yg paling penting, hon mesti bunyik! mcm kat arab plak...after 25 mins perjalanan, sampai la kitorg kat hotel mafus tu. not bad...not bad at all! lawa aaa hotel dia, mesti 5 star ni. nak masuk lobi pon ade security check siot...dan mata aku pon mula la melilau carik kot² nampak Aishwarya Rai hahaha...Mumbai la katekan...berangan!

Porter kitorg tu tanye "are u checking in sir?" aku jawab yes :P pastu dia bwk beg² kitorg masuk satu bilik ni, rupanya ade sekor anjing putih yg besar gile (lagik besar drpd anjing pengesan bom kat m'sia) dok cuba hidu kot² ade ape². aku terkejut gile dan mcm nak marah org tu, tapi cepat² porter tu kate "just checking sir". nak je aku kate, bukan masalah checking...masalahnye anjing tu haram! grrrr....Lepas tu, kitorg terpk, cemane plak nak panggil mafus ni? pegi la kat in-house phone dan call operator. "I'm looking for my friend here" "can I know his first name?" alamak...ape plak first name si mafus ni, not that I don't know, tapi aku tatau nama yg mane satu aku kena sebut :P "mahfudz" "there's no one by that name sir" "how about nik?" "let me see, i don't think so sir". aduh...susahnyer! "is there any room that is under schlumberger?" "huh? what's his first name again sir?" "nik" "oh, nik mahfuz?" "aaa yes" "Room 133 sir" at last! baru la dia sambungkan aku ke bilik mafus dan mafus pon angkat. dia terkejut kitorg dah sampai and he sounds so excited sbb jumpa org malaysia dan bleh ckp melayu! well, after 5 weeks kan...

Mafus pon bawak kitorg ke bilik. bilik pon bleh tahan besar siot...bilik air pon besar. banyak btul duit SLB nak bayar staf² diorg dok hotel mahal mcm ni. mafus pon diajukan dgn soalan² bertalu²...maklum la, ni 4 org tourists baru sampai, macam² benda nak tau. TV plak asik pasang lagu² hindustan je. channel diorg aku rase sampai 50 channel kot...last² kitorg tido ard 1 am.

Panjang le plak...sambung next entry la yer!

1 comment:

Anonymous said...

makaiah.. panjangnye entry.. tapi tak puas.. citer la lagi sammm..

-aina