Tuesday, February 26, 2008

Announcement

Ptg tadi kompeni buat announcement penting. Penting sangat, sampaikan semalam bos aku kunci pintu bilik dia dari dalam. Punya la P&C berita ni. Banyak media dtg mase announcement tu, mcm² soalan diorg tanya. Panas jugak la…tapi tetap tak sepanas citer Pilihanraya Umum ke-12. Dan jugak tak sepanas cuaca kat Malaysia skang ni. Nasib baik la air-cond kat ofis ni sejuk gile sampai naik beku kaki, tangan dan kepala otak.

Aku tatau la announcement tu for the better or worse. Of cos I was hoping for the better. Tapi I have to admit, he had brought lots of change, in terms of operational, strategic (selalu plak word ni kluar sejak akhir² ni), culture, structural…dan nampaknya sume tu good changes. Kompeni makin maju, makin baik. So rase mcm satu kerugian plak dia nak blah. Maklum la, org bagus, sume org suka…

Tapi on the other side, aku suka dia blah. Bila dia blah, “the devil who wears prada” akan blah jugak. I like that even though somehow, she’s a blessing in disguise. Maybe dia bukan blah skang, tapi soon enuff, aku rase in 6 months time. Patut la lately ni dia mcm dah tak ambik pusing sgt dgn apa jadik kat ofis. Lega rasenya, bukan aku sorg, satu ofis (except 1 person) lega dia akan blah. Kitorg dah berkira² sape nak belanja buat kenduri pulut kuning...in fact ramai yg sanggup belanja, tapi takkan sume org belanja pulut kuning kot? Hahaha…

So, will this be the end of the 4-year suffering? Aku cuma mampu tunggu dan lihat…

5 comments:

reenabeena said...

Waaah! DAWO no more? I'm gonna meez eeeem. :-(

sam said...

yes reena...no more. we gonna miss him but there's one person we absolutely not gonna miss, guess who. hahaha

Anonymous said...

waaa.. your suffering is coming to an end.. tahniah2.. tapi mana tau kot2 kalo devil wears bata tuh blah bawak ko skali kan.. haha..

~aina

SF said...

ohhh dah 4 tahun eh devil tu kat situ? lama jugak. aku rasa mcm sama seniority ngan aku kat sini je i.e. 2 yrs

sam said...

sf, yer, dia dah almost 4 thn kat situ. dia masuk sept 2004. hopefully she will leave before sept 2008 hehehe we are definitely counting days!

aina, finally kan? it has come to an end. dia nak bawak aku? thanks, but NO THANKS! :P