Tuesday, February 12, 2008

Alkisah LRT 2

Mlm ni LRT buat hal. Ard 7pm mafus dah bgtau LRT rosak so aku pun dok ofis lagik, siapkan apa² keja yg patut, dgn harapan ard 9pm LRT dah OK. Aku turun dr ofis kol 9.15pm tapi announcement kat stesen LRT kata “tren akan bergerak perlahan dan berhenti lebih lama di setiap stesen bagi tempoh sejam yg akan datang”. Shucks!! Tak lama lps tu tren sampai dan mmg pintu tren lama gile nak tutup, maybe ard 5 mins as compared to the normal 20 secs. Ade stesen yg sampai dekat 10 mins. In the end, perjalanan aku sejauh 14 stesen sepatutnya take up ard 30-35 mins, tapi malam ni jadik 80 mins, 2 kali ganda!! Hampeh…lenguh gak aa kaki berdiri. Nasib baik ade mp3 kat henfon, bleh dgr lagu...tak aa bosan sgt.

Dan sepanjang aku dok dlm tren tu, mmg macam² ragam boleh jumpa. Ade 2 org minah ni, sorg berdiri sorg duduk. Yg berdiri ni muka resah, dia ckp kat member dia, dia nak gi toilet. “lambat la tren ni, selalu ke jadi mcm ni? Aku nakgi toilet la…makan limau byk sgt tadi”. Member dia ni suggest dia turun kat next stesen, pegi toilet, then masuk tren balik. “mesti sempat, lama tren ni berenti haa…” and true enuff, mmg minah tu turun at the next stesen. Then belum sempat pintu tren tutup, minah tu dah masuk balik. “haa…dah ke?” “takde aaa….toilet rosak, penat je aku berlari turun tangga. Pastu aku tergelincir plak mase nak naik eskalator. Dah la perut tak sedap, nasib baik tak terceceh. Cepat la tren ni…tu aaa, aku makan byk sgt limau tadi.” Ishhh…drama plak minah ni. Finally, minah tu turun kat stesen Masjid Jamek which is 4 stesen from tadi.

Ade sorg budak depan aku ni plak, agaknye bosan dok dlm tren, dia pun bukak buku Harry Porter yg dia baru beli, baru bukak plastik…tapi sayang, aku takleh kongsi baca sbb buku tu Harry Porter versi mandarin hahaha. Haram sepatah pun aku tak paham. In fact, aku takleh nak detect which buku Harry Porter sbb tajuk pun dlm mandarin :P aku taktau plak buku Harry Porter ade dlm bahasa mandarin, korang tau? Ade sorg budak ni plak, bila dia dpt masuk dan pintu tren dah tutup, dia cakap kuat² sambil tunjuk kat org² luar tren “hahaha padan muka, tak dpt masuk…” org² keliling ade yg memandang sinis, ade yg tersenyum je. Bila dia sampai stesen Setiawangsa, budak ni cakap “yeay…dah sampai…” Ha tu laa…kan aku dah cakap, mcm² ragam ade dlm LRT ni…

1 comment:

++ hainey ++ said...

hahaahahahahhaa...lawak sioott...lama dah tak naik lrt...ihihihhi