Wednesday, November 7, 2007

Gigi oh gigi!

Ahad lepas aku pegi cabut gigi, after few months yg sepatutnya aku cabut hohoho. Ala, gigi yg aku sampai termimpi² tu…alhamdulillah, nasib baik tak jadik mcm dlm mimpi aku tu la. Doktor advise aku cabut gigi ni sbb gigi ni tumbuh sebelah dalam, kat lelangit hence halang gigi yg belah luar tu. Lagi plak doktor kate gigi luar tu dah rosak, so kalau nak repair gigi tu, kena cabut dulu gigi yg dalam. So finally, aku pun setuju cabut.

Doktor kali ni, Dr. Siti, agak kelam kabut sket, nak cepat je. Cara dia grip gigi aku dan cuba nak tarik keluar pun sampai slipped, kacip dia terhentam gigi lain. Nasib baik slow, aku dah cuak gile, kang doktor ni rentap gigi yg nak cabut, tapi kang gigi lain plak yg kena ketuk or bibir aku yg injured. Tanak aaa kan…Last time aku cabut dgn Dr. Fad, dia ok je…tenang, lemah lembut, siap berborak² dgn aku psl rancangan kat tv (yes, dlm bilik treatment tu ada tv, pasang astro lagik!) supaya aku tak cuak. Dia cabut pun dgn tenang. Yg kelakarnya, dia dok berborak dgn aku tapi mase tu mulut aku dah kena bius, last² aku bercakap mcm “uhuk ahak uhuk ahak” sbb mulut dah kebas, dah terasa besar!! :P

Anyway, last² terkeluar gak la gigi tu. Lagi 2 minggu kena dtg balik sbb nak cek kesan yg tertinggal tu…takut ada jangkitan and whatsoever. Tapi malangnya, masuk hari Selasa, aku dah terasa sakit kat tempat cabut tu, bukan sbb kesan cabut, tapi sbb gigi belah luar tu rupanya dah berlubang. dan skang, gigi dalam dah takde, dah exposed… bile rasa dgn lidah, bleh terasa ada lubang kat tepi gigi tu, siap makanan pun bleh termasuk kat lubang tu. mak aih, mcm besar je lubang tu. sakitnya Tuhan aje yg tau. Rasa mcm nak soh org tumbuk aku supaya gigi tu tercabut huwaaa... :(

Aku dah tak tahan sgt, semalam aku buat balik appointment dgn dentist tu during lunch hour today. Tapi apparently aku agak bz (Q3 results budus ni laaa), esok plak diorg tutup…so terpaksa la aku reschedule for sabtu ni. hopefully aku bleh tahan sampai time tu….ya Tuhan, tolonglah aku...huhuhu…

No comments: