Wednesday, May 31, 2006

Gerai Pandan Wangi

Korang nak tau tak, ade satu gerai kat ofis aku ni name dia Pandan Wangi aka gerai Mak Mah sbb makcik tuan punye gerai tu name Mak Mah...hehehe. Mak Mah ni dibantu oleh anak laki dia and sometimes akak2 mane ntah yg mcm biskut, kejap ade kejap takde.

Yg menariknye gerai ni (well...tak le menarik pon) macam2 benda bleh jadik. kengkadang tu, kita order air tak sampai2. kengkadang tu, kita order tapi dia mcm nak tanak je ambik order. kengkadang tu pulak, tak order air pon, tetiba sampai je teh O ais! Dan penah jadik jugak, makcik ni claim gelas org lain gelas dia! "Mak Mah, gelas Mak Mah menggerutu laaa...!" hahaha

Insiden dengan aku plak...satu hari aku makan kat gerai Mak Mah. Lepas makan, nak bayar la and jumlah makanan aku is $3.20. Aku bagik anak lelaki dia duit $5 sambil berkata "kejap ye, saya carik 20 sen." tetiba laki tu jawab "harap-harap ada la 20 sen hendaknya ye" sambil menggenggam tangan dgn nada berharap...hai, ape la masalah mamat ni.....

Halim pon pernah kena. Mak Mah dtg ambik order, Halim tegur dia "Mak Mah, lain kali Mak Mah ingat la nombor meja, baru senang nak antar order." Tanpa disangka2, Mak Mah menjawab "Tu la, nombor ade tapi susah nak nampak. Kalau diorg tegakkan nombor ni ke, letak tinggi sket ke, baru la boleh nampak. Ni tak, mcm ni makcik susah nak nampak, susah makcik nak tgk." Haa...tu dia!!

Sape yg penah makan kat gerai Mak Mah ni, mesti dpt bayangkan cemane insiden2 ni huhuhu

7 comments:

aniza said...

ada lagi satu sam.
dia tanya nak minum apa, mcm terbatuk je. bertanya dan berlalu pergi. huhu
pasti munir akan merindu mak mah nanti. bila mak mah akan pakai pemberian munir tuh ye.

Anonymous said...

hahahahahah

aku takleh lupa masa kak ida tu ckp gelas mak mah menggerutu.... hahahahahhahahaah

kelaka gelak golek golek!!

y@tipruzz said...

sam, adekah mak mah nenek tua yg tak larat tuh? kalo dia, isk aku sian betul kat nenek tuh..nak order pon tak sampai ati

sam said...

yer yati, dia tu la mak mah. kesian kan? patutnya org tua mcm dia tu dok umah buat amal ibadat ataupun jaga cucu je. takyah le keja lagi...

y@tipruzz said...

ei korang gelakkan dia hehe jahat.
aku ngan semah dulu, rasa berbelah bg nak order air kat dia, takut dia lupa, kesian kat dia, memacam lagila perasaan kitoang haha...tp kekadang order jugaks

m said...

MAK MAH!!!!!!!!!! AKU MERINDUIMU!!!!!!kalau dah dpt tudung tuh nanti, pakaila selalu...tanda ingatan dan kasih sayang kita bersama....

Anonymous said...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»